COM PARTICIPEM-COMISSIONS AFA

L'AFA J.M de Sagarra és una associació sense ànim de lúcre que hem creat les famílies del Centre amb l’objectiu de promoure la participació i col·laborar amb les activitats educatives.

L'AFA treballa en estreta col·laboració amb la direcció de l'escola i l'equip pedagògic per tal de crear un entorn educatiu enriquidor pels nostres fills i filles.

Des de l’AFA es creu fermament que els pares i mares hem de tenir una actitud activa davant el que succeeix en el nostre Centre, i més especialment en la situació actual, en la que estem patint continues retallades.

L'AFA pretén, per tant, ser un suport que ens permeti  com a pares i mares reclamar un ensenyament públic de qualitat.




Organització:

Actualment, la nostra AFA està organitzada de la següent manera:



JUNTA DIRECTIVA: President/a, Secretària i Tresorer/a.

 

COMISSIÓ D’EXTRAESCOLARS:

Aquesta es dedica a organitzar activitats per les famílies fora de l'Horari lectiu tant esportives com no esportives. També gestiona els Casals i les Acollides matinals (anuals) i les de tarda(Setembre).

 

les Empreses que col·laboren amb nosaltres són:

 

ASSOCIACIÓ DINÀMICS: Extraescolars No Esportives , Acollides i Casalet Jornada Intensiva.

 

FUNDACIÓ CATALANA DE BÀSQUETBàsquet, Futbol, Vòlei i els Casals Nadal, Setmana Santa i Estiu.

 

COMISSIÓ DE COMUNICACIONS: 

S’encarreguen dels diferents canals comunicatius que tenim com a AFA: bloc, twitter, Instagram, així com de l’elaboració de les circulars o comunicacions de les diferents vocalies per tal d’arribar a tots els pares i mares. L'objectiu de la comissió és fer que la comunicació dins l'escola sigui fluida i intentar que la informació arribi al màxim possible de famílies.

 

COMISSIÓ DE LLIBRES: 

S'encarreguen de la socialització/reutilització de llibres no és nou: els llibres dels germans grans que es podien aprofitar sempre han passat als germans petits. Els objectius de la socialització/reutilització són:

 

•Disminuir el cost econòmic que representa la compra de llibres per a les famílies.

 

•Facilitar l'accés als llibres de tot l'alumnat del centre.

 

•Reduir els residus generats.

 

•Fomentar el respecte pel material comunitari.

 

En el cas de la nostra escola i gestionat per l’AFA, el model de socialització/reutilització és el de Banc de llibres. Aquests llibres són comunitaris i propietat de l’AFA i l’alumnat només ha de comprar els llibres a on s’ha d’escriure.

 

Els alumnes paguen una quota anual a l'AFA per cobrir les despeses de material que inclou l'ús dels llibres. Aquests llibres s'hauran de retornar al final del curs en bon estat. En cas que s'espatllin, s’haurà d’abonar el cost de tornar-los a comprar.

 

La revisió dels llibres la porta a terme l’AFA de l’escola conjuntament amb el professorat i són aquests quin fan una proposta de recanvi a l’AFA.

 

COMISSIÓ DE FESTES: 

Organitzen les festes tradicionals o escolars (festa de Nadal, festa de fi de curs,...)

 

COMISSIÓ PEDAGÒGICA I DE GÈNERE: 

Te com a objectiu aconseguir que el funcionament per projectes o l’ús d’una metodologia pedagògica més activa sigui una realitat a l'escola i promoure la educació afectiu sexual en la formació de les nostres criatures això implica una coordinació amb la direcció de l’escola per que l’alumnat rebi xerrades i faci activitats relatives a aquest àmbit , amb la intenció de que poc a poc es transversalitzi en els continguts pedagògics i ajudar i col·laborar activament amb l'equip de mestres. Intentem per tant, amb aquestes  activitats, promoure una altra eina per educar per la llibertat d’informació de les nostres criatures.  

 

COMISSIÓ INCLUSIÓ: 

La comissió d’Integració pretén ajudar a les famílies immigrades en la seva inclusió a  l’escola i la comunitat, i visualitzar i aprofitar la riquesa que suposa la varietat cultural.

 

COMISSIÓ D'AFERS EXTERIORS: 

L'objectiu de la comissió d'afers exterior és mantenir contacte amb associacions de barri i formar part de la Coordinadora d'AFAS de Gràcia.

 

COMISSIÓ ADMINISTRATIVA: 

Aquesta comissió es dedica a sol·licitar i Justificar les subvencions que l'AFA demana.

 

COMISSIÓ DE MENJADOR: 

Es fa  el seguiment de l'espai migdia: menjador i monitors, davant qualsevol incidència o suggeriment de les famílies.

 

COMISSIÓ HORT:

Nova comissió que gestiona un hort al Mercat de la Vall d’Hebron per apropar la natura als nostres infants. Treballa també per crear un jardí vertical al patís de l’escola.

COMISSIÓ ROBA PERDUDA:

Gestiona la Roba perduda dels infants una vegada per trimestre per tal de que la puguem recuperar.

COMISSIÓ PATIS:

Aquesta Comissió treballa per crear el projecte de patis per la nostra escola per tal que tinguin uns patis amb menys ciment, més inclusius i més divertits.

 

COMISSIÓ AJUDA HUMANITARIA:

Nova Comissió sorgida per donar suport a situacions que  requereixin de la nostra participació per aportar Ajudes de caire Humanitari.

COMISSIÓ REBOST SOLIDARI:

Nova Comissió per gestionar la participació en una iniciativa veïnal que va sorgir a rel de la crisis apareguda arrel de la COVID.

COMISSIÓ COLÒNIES:

Nova Comissió per intentar aconseguir recursos per que puguin anar el màxim d’Infants a les Colònies de l’escola, a través de Beques o de préstec de materials.

Si vols formar part d'alguna d'aquestes comissions de manera puntual o de forma regular envia un mail a: afajmsagarra@gmail.com


La dedicació i el temps els decideixes tu!