L'AFA treballa en estreta col·laboració amb la direcció de l'escola i l'equip pedagògic per tal de crear un entorn educatiu enriquidor pels nostres fills i filles.
Des de l’AFA es creu fermament que els pares i mares hem de tenir una actitud activa davant el que succeeix en el nostre Centre, i més especialment en la situació actual, en la que estem patint continues retallades.
L'AFA pretén, per tant, ser un suport que ens permeti com a pares i mares reclamar un ensenyament públic de qualitat.
Actualment, la nostra AFA està organitzada de la següent manera:
JUNTA DIRECTIVA: President/a,
Secretària i Tresorer/a.
COMISSIÓ D’EXTRAESCOLARS:
Aquesta es
dedica a organitzar activitats per les famílies fora de l'Horari lectiu tant
esportives com no esportives. També gestiona els Casals i les Acollides
matinals (anuals) i les de tarda(Setembre).
les Empreses
que col·laboren amb nosaltres són:
ASSOCIACIÓ
DINÀMICS: Extraescolars No Esportives , Acollides i Casalet Jornada Intensiva.
FUNDACIÓ
CATALANA DE BÀSQUET: Bàsquet,
Futbol, Vòlei i els Casals Nadal, Setmana Santa i Estiu.
COMISSIÓ DE COMUNICACIONS:
S’encarreguen
dels diferents canals comunicatius que tenim com a AFA: bloc, twitter,
Instagram, així com de l’elaboració de les circulars o comunicacions de les
diferents vocalies per tal d’arribar a tots els pares i mares. L'objectiu
de la comissió és fer que la comunicació dins l'escola sigui fluida i intentar
que la informació arribi al màxim possible de famílies.
COMISSIÓ DE LLIBRES:
S'encarreguen
de la socialització/reutilització de llibres no és nou: els llibres dels
germans grans que es podien aprofitar sempre han passat als germans petits. Els
objectius de la socialització/reutilització són:
•Disminuir el cost econòmic que representa la
compra de llibres per a les famílies.
•Facilitar l'accés als llibres de tot l'alumnat del
centre.
•Reduir els residus generats.
•Fomentar el respecte pel material comunitari.
En el cas de la
nostra escola i gestionat per l’AFA, el model de socialització/reutilització és
el de Banc de llibres. Aquests llibres són comunitaris i propietat de l’AFA i
l’alumnat només ha de comprar els llibres a on s’ha d’escriure.
Els alumnes
paguen una quota anual a l'AFA per cobrir les despeses de material que inclou
l'ús dels llibres. Aquests llibres s'hauran de retornar al final del curs en
bon estat. En cas que s'espatllin, s’haurà d’abonar el cost de tornar-los a
comprar.
La revisió dels
llibres la porta a terme l’AFA de l’escola conjuntament amb el professorat i
són aquests quin fan una proposta de recanvi a l’AFA.
COMISSIÓ DE FESTES:
Organitzen les
festes tradicionals o escolars (festa de Nadal, festa de fi de curs,...)
COMISSIÓ PEDAGÒGICA I DE GÈNERE:
Te com a
objectiu aconseguir que el funcionament per projectes o l’ús d’una metodologia
pedagògica més activa sigui una realitat a l'escola i promoure la educació
afectiu sexual en la formació de les nostres criatures això implica una
coordinació amb la direcció de l’escola per que l’alumnat rebi xerrades i faci
activitats relatives a aquest àmbit , amb la intenció de que poc a poc es
transversalitzi en els continguts pedagògics i ajudar i col·laborar activament
amb l'equip de mestres. Intentem per tant, amb aquestes activitats,
promoure una altra eina per educar per la llibertat d’informació de les nostres
criatures.
COMISSIÓ INCLUSIÓ:
La comissió
d’Integració pretén ajudar a les famílies immigrades en la seva inclusió
a l’escola i la comunitat, i visualitzar i aprofitar la riquesa que
suposa la varietat cultural.
COMISSIÓ D'AFERS EXTERIORS:
L'objectiu de
la comissió d'afers exterior és mantenir contacte amb associacions de barri i
formar part de la Coordinadora d'AFAS de Gràcia.
COMISSIÓ ADMINISTRATIVA:
Aquesta
comissió es dedica a sol·licitar i Justificar les subvencions que l'AFA demana.
COMISSIÓ DE MENJADOR:
Es
fa el seguiment de l'espai migdia: menjador i monitors, davant
qualsevol incidència o suggeriment de les famílies.
COMISSIÓ HORT:
Nova comissió que
gestiona un hort al Mercat de la Vall d’Hebron per apropar la natura als
nostres infants. Treballa també per crear un jardí vertical al patís de l’escola.
COMISSIÓ ROBA PERDUDA:
Gestiona la
Roba perduda dels infants una vegada per trimestre per tal de que la puguem
recuperar.
COMISSIÓ PATIS:
Aquesta
Comissió treballa per crear el projecte de patis per la nostra escola per tal
que tinguin uns patis amb menys ciment, més inclusius i més divertits.
COMISSIÓ AJUDA HUMANITARIA:
Nova Comissió
sorgida per donar suport a situacions que requereixin de la nostra participació per
aportar Ajudes de caire Humanitari.
COMISSIÓ REBOST SOLIDARI:
Nova Comissió
per gestionar la participació en una iniciativa veïnal que va sorgir a rel de
la crisis apareguda arrel de la COVID.
COMISSIÓ COLÒNIES:
Nova Comissió
per intentar aconseguir recursos per que puguin anar el màxim d’Infants a les
Colònies de l’escola, a través de Beques o de préstec de materials.
Si vols formar part d'alguna d'aquestes comissions de manera puntual o de forma regular envia un mail a: afajmsagarra@gmail.com
La dedicació i el temps els decideixes tu!