Benvolgudes famílies,

Com a escola adherida a la Xarxa d’Escoles Insubmises contra la LOMCE  volem expressar el nostre rebuig a una llei que qüestiona els fonaments d’una escola pública, inclusiva i de qualitat per a tothom.

Us passem aquesta informació per tal de que totes les famílies estigueu informades, concretament les famílies de 3er i tingueu tota la informació respecte els motius per dir NO a les proves de 3er.
Aquestes proves penalitzen els centres amb alumnes amb dificultats i els models innovadors com el nostre, erosionen la cooperació entre les escoles, no avaluen les competències de l’alumnat i no està provada la seva eficàcia. Per tant, volem posar de manifest el nostre desacord.

Una de les accions específiques que s’està promovent aquest curs en el marc de la XEI (Xarxa d’Escoles Insubmises) és la insubmissió a les proves externes de 3er de primària. En el nostre centre es portaran a terme els propers dies del 4 al 15 de maig del 2015 i seria ideal que els alumnes no assistissin algú mati o tarda d’aquests dies.

També s’està coordinant una acció vistosa de rebuig: hem organitzat una trobada el proper diumenge, 3 de maig a les 21:00h en la porta principal de l’escola i fer un muntatge amb cartells i globus per posar a la façana. El dilluns, 4 a les 16:30h a la sortida de classe els nostres nens podran participar aportant la seva mà creativa i demostrant que els models innovadors tenim molt a dir!!!

Us animem a totes a participar!!

Per una educació pública i de qualitat!!

AMPA Sagarra



10 motius per dir NO a les proves externes de tercer de primària

Ens proposem dir ‘no’ a l’avaluació externa com una forma de protesta  davant una llei que atempta contra l’escola pública, catalana, democràtica, laica, inclusiva i cohesionadora, i també perquè considerem que aquests exàmens provocaran efectes en el sistema educatiu.

1)     Rànkings. . Els resultats de les proves seran públics i en funció de les qualificacions obtingudes s’establiran rànkings de centres. S’ha posat de manifest que les diferències en el rendiment dels alumnes no existeixen entre centres públics i privats, i que estan lligades a l’entorn socioeconòmic dels alumnes. Per tant, els rànkings penalitzaran escoles que fan molt bona feina en entorns amb greus dificultats.
2)     Neutralització. Aquests exàmens només avaluen dues matèries, matemàtiques i llengua, de les 10 que composen el continguts curriculars. Poden penalitzar els centres que aposten per projectes educatius que respecten els diferents ritmes  dels alumnes, per tant anul·len d’altres models d’escola i d’avaluació imposant una escola que entén l’educació com una carrera d’exàmens, notes, matèries i obstacles.
3)     Selecció primerenca. La llei no preveu partides pressupostàries destinades a pal·liar els “problemes” que les proves puguin detectar. Aquests exàmens promouen la selecció entre “alumnes bons” i “dolents”,  per tal de derivar els “dolents”, a partir de segon d’ESO, a l’anomenada Formació Professional Bàsica, la qual no permet obtenir el Graduat Escolar.
4)     Perversitat. Les proves de tercer de primària no són proves de competències, no s’avaluen el pensament propi, la iniciativa personal o la creativitat.
5)     Involució. Correm el risc que tercer de primària es converteixi en un curs on es focalitzi l’esforç en l’ensenyament de matemàtiques i llengua. Hi ha el perill que s’acabi ensinistrant a l’alumnat per tal que ompli cercles en proves  estandarditzades,  en lloc de promoure habilitats de desenvolupament de pensament crític, indagació, reflexió, avaluació i aprenentatge autònom, etc.
6)     Competència. Els exàmens externs erosionaran la cooperació entre les escoles d’un mateix territori, ja que els rànkings es convertiran en determinants a l’hora d’escollir centre. Ens quedarem sense una escola pública de qualitat que ofereixi igualtat d’oportunitats per a tothom.
7)     Desconfiança i control. Aquestes proves qüestionen la confiança en els centres i la capacitat dels docents per fer la seva feina. També ells queden vigilats i avaluats, i quedaran retratats en els rànkings com a responsables directes dels resultats obtinguts.
8)     Ineficàcia. Hi ha estudis que determinen que els sistemes de rendició de comptes són ineficaços perquè no hi ha dades que demostrin millores dels  resultats.
9)     Imposició. Tenint en compte els dubtes que provoquen entenem que no es poden portar a la pràctica sense obrir abans un debat polític i científic que, en aquests cas, no s’ha fet. Tenim que forçar el debat social i aturar el desplegament d’una llei que atempta contra els pilars de l’equitat i de la lluita contra la desigualtat.
10)  Insubmissió legítima i legal. Per tant, fem una crida a les famílies perquè no portin els fills a passar aquestes proves que ni són vinculants ni tenen efectes curriculars. Els mestres, com a treballadors des serveis públics, han de quedar-ne al marge.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada